Téli gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-280 6567

 
Márka:
Év:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

Nyári gumi - toplista

All Season vs summer tyre

Az autógumik kiválasztásakor a járműtulajdonosoknak fontos mérlegelniük, hogy melyik abroncs típus felel meg leginkább igényeiknek. A nyári és a négyévszakos gumiabroncsok közötti választás gyakran kihívást jelent, mivel mindkét típusnak megvannak a maga előnyei. Ebben a cikkben a négyévszakos abroncsok előnyeit vesszük górcső alá, és rávilágítunk, hogy milyen esetekben lehetnek ideálisabbak a nyári gumiabroncsoknál.

  1. Egész évben használható:

A négyévszakos gumiabroncsok fő előnye, hogy az év minden szakában használhatóak, így nincs szükség két különböző abroncs szett közötti váltásra. Ezáltal időt és pénzt takaríthat meg, továbbá kevesebb szervezést igényel.

  1. Költséghatékony:

A négyévszakos gumiabroncsok gazdaságosabb megoldást kínálnak, mint külön nyári és téli abroncsok beszerzése és tárolása. Bár a kezdeti befektetés némileg magasabb lehet, hosszú távon megtakarítható a különböző abroncsok cseréjének és tárolásának költsége.

  1. Megbízható teljesítmény változatos időjárási körülmények között:

A négyévszakos gumiabroncsokat úgy tervezték, hogy hatékonyan működjenek különféle időjárási viszonyok mellett, ideértve a száraz, nedves, enyhén havas és jeges útfelületeket is. Ez a tulajdonságuk lehetővé teszi, hogy ezek az abroncsok megbízható teljesítményt nyújtsanak az év nagy részében, bár szélsőséges időjárási körülmények esetén kevésbé optimalizáltak.

  1. Stabil és kiegyensúlyozott kezelhetőség:

A négyévszakos gumiabroncsok kiegyensúlyozott kezelhetőséget és stabilitást biztosítanak a legtöbb út- és időjárási körülmény között. Bár nem érik el a nyári abroncsok tapadását a meleg időben vagy a téli abroncsok tapadását a hóban és jé

gen, elegendő teljesítményt nyújtanak a mindennapi vezetéshez.

  1. Jobb választás enyhe éghajlati körülmények között:

A négyévszakos gumiabroncsok különösen alkalmasak olyan éghajlati körülmények között, ahol a téli időjárás enyhébb és rövidebb, és a hó és jég nem jelent állandó problémát. Ebben az esetben a négyévszakos gumiabroncsok jobb ár-érték arányt képviselnek, mint a külön nyári és téli abroncsok.

  1. Könnyebb karbantartás:

A négyévszakos gumiabroncsok használata csökkenti a karbantartási teendőket, mivel nincs szükség az abroncsok évszakonkénti cseréjére. Egyetlen abroncs szett karbantartása egyszerűbb és kevésbé időigényes, így Önnek több ideje marad egyéb teendőire.

Összefoglalás:

A négyévszakos gumiabroncsok előnyei - mint például az egész évben való használat, költséghatékonyság, megbízható teljesítmény és kiegyensúlyozott kezelhetőség - ideális választást jelentenek bizonyos helyzetekben. Ha enyhébb éghajlaton él, vagy nem szeretne évente kétszer abroncsot cserélni, a négyévszakos gumiabroncsok lehetnek az Ön számára legjobb megoldás.

Mielőtt döntést hozna a megfelelő abroncsokról, érdemes alaposan megfontolni az autójával kapcsolatos igényeket, a vezetési szokásokat és az éghajlati viszonyokat. Szakértői tanácsot is kérhet egy autógumi szaküzlettől, hogy megtalálja a legjobb megoldást az Ön számára.

A Michelin Pilot Sport 4 nyári gumiabroncs egy igazi high-performance abroncs, amely azoknak a sofőröknek készült, akik a legmagasabb szintű teljesítményt és tapadást igénylik. A Michelin Pilot Sport 4 nyári gumiabroncsok új generációja a legjobb választás a sportos járművekhez és sportautókhoz. A gumiabroncsok kialakítása a legmodernebb technológiák felhasználásával készült, és biztosítja a kiváló tapadást és irányíthatóságot száraz és nedves útfelületeken is.

A Pilot Sport 4 a Michelin újgenerációs abroncsa, amely számos innovatív technológiát alkalmaz, hogy kiváló tapadást és tökéletes irányíthatóságot biztosít. A gumiabroncs egy speciális, dinamikus futófelület-kialakítással rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy kiválóan teljesítsen mind száraz, mind nedves útfelületeken. A Michelin Pilot Sport 4 nyári gumiabroncsok kiválóan alkalmazkodnak minden útfelülethez, és a legjobb tapadást és irányíthatóságot biztosítják a legextrémebb körülmények között is. Ha igényes és magas elvárásokkal rendelkezik, válassza a Michelin Pilot Sport 4 nyári gumiabroncsokat, és élvezze a maximális vezetési élményt.

Online webáruházunkban kínáljuk a Michelin Pilot Sport 4 nyári gumiabroncsokat, több méretben és versenyképes áron. Ne habozzon, válassza a Michelin minőségét és tapasztalja meg az igazi sportos vezetési élményt a Pilot Sport 4 gumiabroncsokkal. Ha bármilyen kérdése van, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, akik készséggel állnak rendelkezésére.

ADAC 2021 nyárigumi teszt

Ha nyár, akkor nyári gumi. Ha nyári gumi, akkor ADAC nyárigumi teszt. Ahogy elnézzük az időjárást, elmondhatjuk, hogy az ADAC nyárigumi tesztjére legalább akkora mértékkel számíthatunk, mint a nyár eljövetelére, sőt a nyári abroncsok tesztje biztosan pontnak tűnik évről-évre. A Német Autó Klub jellemzően kiválaszt, hasraütésszerűen két tetszőleges abroncs méretet, és azokból nagyjából harminc féle olyan abroncsot, ami elérhető nagyjából világszerte. Vagy nem. Idén is került a kiválasztottak közé olyan abroncs, amit közben már meg is szüntetett a gyártó, vagy a világ nagy részén nem is hallottak még róla. Sőt, ha ez nem lenne elég, idén rendhagyó módon beválogattak az új abroncsok közé egy újrafutózott abroncsot is. Nem a gyártók katalógusaiból válogatnak, inkább csak felütik az Árukereső német megfelelőjét, és random megrendelnek néhány garnitúra nyári gumiabroncsot, a listából a készleten lévő abroncsokra szűrve. Így mindig vannak kimaradó nagy nevek, és ismeretlen vagy noname márkák is.

Bővebben: ADAC nyári gumi teszt 2021

adac2018 12Amikor gumiabroncsok veszünk, nem egy évre tervezünk vele. Általában abban bízunk, hogy új gumi vásárlásával jó néhány évre megoldottuk gondokat, és egy darabig nem gumivételre kell a spórolt pénzünket költeni. Na de mennyi az annyi?

Nem mindegy, hogy mennyit megy az ember egy évben. Van aki 2-3000 km-nél nem autózik többet egy évben, olyan is aki évi 30-40 ezret megy, mert ez a munkája. Jó esetben téli és nyári garnitúrával kell számolni, tehát csak az évi futás fele jut egy-egy garnitúrára. A különbségek nagyok lehetnek abroncs és abroncs között. Amikor a gumi árát nézzük, arra is gondoljunk, hogy nem mindegy, mennyit fog bírni az abroncs.

Az olcsó néha többe kerül, és általában nem csupán a menetteljesítményben fog megmutatkozni a különbség, hanem több más téren is, mint pl. a fékút, a menetzaj, vagy az általános úttartás. Az idén tavasszal készített ADAC teszt szerint van olyan abroncs ami közel kétszer annyi ideig fog bennünket szolgálni mint a másik.

A tesztgyőztes Michelin Primacy 3 több mint 45 ezer km-re lett hitelesítve, ezzel szemben egyik ellenfele, az Infinity Ecosis alig 25 ezret futott mielőtt ment a szemétbe.

Így tekintsünk az abroncsok árára, amikor döntenünk kell, hogy milyen szempontok szerint választunk gumiabroncsot.

maxxis mecotrame3 2093Az ADAC 2018-as nyári gumiabroncs tesztje tökéletesen megmutatja, hogy számos tulajdonságukban az olcsó gumik is felveszik, akár meg is nyerhetik a versenyt a prémium kategóriás abroncsokkal szemben. A Maxxis Mecotra 3 konkrétan megverte a mezőnyt száraz úton. Pedig olyan abroncsok indultak a teszten mint a Continental PremiumContact 5 vagy a Goodyear EfficientGrip Compact, vagy a Pirelli Cinturato P1 Verde.

Ahol a fent említett gumi elvérzett, az a nedves úton való teljesítmény volt. Az olcsóbb abroncsok gyengéje általában a nedves út. Szárazon a legtöbb abroncs megfelelő, de esőben érdemesebb óvatosan bánni ezekkel, nem csak a nagyobb fékút, de az általánosan bizonytalanabb viselkedés miatt is.

falken sincera sn 832 ecorunSokszor kérdezik tőlünk, hogy mi a véleményünk egyik vagy másik márkáról, szabad-e venni, megéri-e az árát? Persze, van aki nem fog nekünk hinni, mert ugye a kereskedő miért mondana igazat?

Nos a Falken jó gumi, nyugodtan merjük ajánlani. A Falken a világ 6. legnagyobb gumigyártója, japán anyavállalattal rendelkezik, és 23 ezer alkalmazottja van világszerte.  Természetesen minden mintázat más, de a márka alapvetően jó minőségű abroncsokat készít és nem ócska kínai szemetet.

Mennyire jókat?

Az ADAC 2018-as nyári gumitesztjét konkrétan megnyerte kompakt méretben (175/65R14) a Falken Sincera SN832 Ecorun. Egyszerűen nem volt gyenge pontja a guminak. Minden téren kiválóan vizsgázott. Jól futott szárazon, és nedves úton, halk volt, és jól kopott. Pontosabban alig kopott! Olyan abroncsokat előzött meg mint a Pirelli a Goodyear vagy a Continental aktuális nyári gumijai.

Szóval a Falken jó választás! 

520x540 desktop primacy 3Amennyiben hiszünk a teljesen objektív és megbízható ADAC gumi teszteknek, akkor bátran kijelenthetjük, hogy a Michelin Primacy 3 az egyik legjobb nyári gumiabroncs 2018-ban. Legalábbis a 205/55R16 méretben, amelyben az ADAC tesztelte. A Michelin Primacy 3 minden téren jól szerepelt, de amivel lekörözte a mezőnyt az a kopásállóság. Az ADAC 45 000 km-re hitelesítette a Primacy 3-at, ami 20 000km-el több mint pl. az Infinity Ecosis. Ennek a fényében kell elhelyezni az abroncsot, amikor ár-érték tekintetében nyilatkozunk. 

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Michelin Primacy 3 sikertörténete nem most kezdődött. Már 2015-ben is megnyerte az ACAD nyári gumi tesztjét, sőt sok más tesztelő szervezetnél szerepelt már nagyon jól, mint pl. az Auto Bild.

continental 700x467

Téli gumi vásárlás előtt szintem inden alkalommal felmerül a kérdés, hogy melyik gumit kellene megvenni. Olcsót, vagy drágát? Szabad a legolcsóbbat? Muszáj a legdrágábbat? Nem elég a négy évszakos? Mi alapján döntsön az ember?

Az ár és a minőség között mindenhol, a gumiabroncsok esetében is sajnos jelentős összefüggés áll fenn. A legolcsóbb abroncsok szinte minden esetben komoly minőségbeli kompromisszumokat jelentenek, ami azt jelenti, hogy csak nagyon mérsékelt igénybevétel, üreguras vezetési stílus, és alacsony utazási sebesség esetén érdemes egyáltalán elgondolkodni rajtuk. Persze itt elsősorban nem a prémium gyártók, másod vagy harmad márkáikra gondolunk, amelyek sok esetben jobb minőségűek mint az árkategóriájukban eleve odapozicionált noname abroncsok, hanem az olcsó kínai gagyira. Szintén félrevezető lehet az is, ha csupán az árcédula alapján szeretnénk kiválasztani a számunkra megfelelő gumiabroncsot. Több esetben is előfordult már hogy egy-egy magasan árazott és előzetesen magas minőségűnek pozicionált prémium abroncs elvérzett a gumi tesztek során.

Bővebben: Téli gumi ajánló: Continental WinterContact TS 860

Az első felvonásban kiveséztük a kisebb (165/70 R14 T) méretű téligumikat, a folytatásban jöjjenek az egy számmal nagyobb (205/55 R16 H) abroncsok. Kis méretben a Goodyear, a Michelin és a Dunlop téligumijai vitték a prímet, itt viszont más eredmények születtek, ami annak is köszönhető lehet, hogy a Michlelintől az Alpin 4 helyett az Alpin 5 került tesztelésre, Dunlop téligumit pedig nem válogattak be egyáltalán. Csak a Goodyear UltraGrip szerepel ebben a listában, ami a kis kategória egyik győztese volt.

A dobogó legmagasabb fokára a Continental WinterContact TS 850 került, amit a Yokohama W.drive V905 követ, és itt véget is ér az élmezőny, hiszen csak ez a két abroncs kapta meg a jó minősítést,  a többieknek a megfelelő, vagy annál rosszabb jutott.

teligumi teszt 2105 20555r16h

Nézzük kicsit részletesebben:

Continental WinterContact TS 850

Tehát a nyertes a Continental WinterContact TS 850 személyében, nem meglepő módon ismét egy prémium márka téligumija lett. Kis méretben csak a középmezőnyben végzett a WinterContact TS 850 köszönhetően a jeges úton való gyengélkedésének, itt viszont kiemelkedett a mezőnyből, bár a jeges úton továbbra is a középmezőnyben helyezkedik el, összeségében kiemelkedik a többiek közül. Kopásállósága kiváló, és havas, valamint nedves úton is a legjobbak között van. Száraz úton is csak a Yokohama W.drive V905 előzi meg egy kevéssel.

Yokohama W.drive V905

A Yokohama W.drive V905 összpontszámban alig marad el a Continental abroncsától, mégis jóval kevésbé kiegyensúlyozott. Erőssége a száraz úton való futás, gyengéje a havas út, ami nem túl jó jel egy téligumi esetén, emellett elég hangos is.

Goodyear UltraGrip 9

A kis méret győztese, a Goodyear UltraGrip 9 itt csak harmadik lett, és minősítése is csak megfelelő. Szereplése lehetett volna lényegesen jobb is, de valamiért a fejlesztők nem helyeztek elég nagy hangsúlyt a gumiabroncs száraz úton való futására, amely érték kifejezetten átlagosnak mondható, vagy még annak sem.

Nokian WR D3

Negyedik helyre futott be a Nokian WR D3 két tizeddel lemaradva a Goodyear mögött. Havas úton nagyon jól teljesít, és halk a futása, ami kissé ront az összeredményén, az kissé magasabb fogyasztási tényezője.

Bridgestone Blizzak LM 001

A Bridgestone Blizzak LM 001 megfelelő minősítésr kapott kisebb méretben, és itt sem történt mást. Száraz, nedves, és havas úton jónak mondható eredményt produkált, ami kissé lehúzta az a jeges úton való teszten mutatott produkciója.

Falken Eurowinter HS449

A Falken Eurowinter HS449összpontszáma alapján még a mezőny felső részéhez tartozik, azonban néhány téren már észrevehetően rosszabbul teljesített, mint ahogy az elvárható lenne egy téligumitól.  Amiben gyengébb, az kopásállóság, és a fogyasztási tényező, de ezek szerencsére nem folyásolják be a téli úton való biztonságos közlekedést. Havas úton azonban érdemes óvatosabban bánni vele, mert nem tartozik az erősségei közé.

Vredestein Snowtrac 5

Potszámban ugyanannyit kapott a Vredestein Snowtrac 5, ami egyáltalán nem rossz abroncs, csak a kopásállósága lehúzta végeredményt, vagyis annak gyengébb mivolta. Nedves úton szintén nem virított valami nagyot, így tessék óvatosabban csapatni vele.

Firestone Winterhawk 3

Némileg jobban szerepelt a Firestone Winterhawk 3, mint kisméretű tesója, igazán nincs vele nagy gond egyik teszteredménye szerint sem, bár a havas és jeges úton a gyengébbek közé került. Kéretik ennek megfelelően bánni vele hóviharban.

Fulda Kristall Control HP

Szintén a középmezőnyben figyel a Fulda Kristall Control HP téligumi is, amire ugyancsak igaz, hogy hóban és jeges úton csak megfelelő minősítést kapott. Emellett a gyengéihez tartozik a magasabb zajszint, kopásállósága viszont jó.

Barum Polaris 3

A Barum Polaris 3 itt is megfelelő értékelést kapott, csakúgy, mint a kisebb méretben. Ami érdekes, hogy ott a gumi erőssége volt a kifejezetten jó teljesítmény száraz úton, itt viszont ebben a leggyengébb. Ha tudta volna száraz úton hozni, amit a kisebb testvére, akkor a mezőny élcsoportjához tartozott volna, Így viszont ez húzza le a középmezőnybe. Havas úton kifejezetten jól teljesített, és zajszintje is majdnem a legjobb az egész mezőnyben.

BF Goodrich g-Force Winter

Pontszámban ugyanott vagyunk még, mivel a középmezőny jól betömörült. A BF Goodrich g-Force Winter erőssége a jó kopásállóság, és fogyasztási tényező. Gyengéje, hogy meglehetősen zajos, valamint havas és nedves úton sem mutatott sokat.

Michelin Alpin 5

Amig kis méretben a Michelin Alpin 4 holtversenyben első lett kis méretben, addig a Michelin Alpin 5-nek nem sikerült hasonlóan jó eredményt elérnie a nagyobb méretben. Gyengéje neki is a száraz úton mutatott teljesítménye volt, de meglehetően zajosnak is bizonyult, valamint a fogyasztási tényezője alapján sem érdemelt dicséretet.

Sava Eskimo HP

A Sava Eskimo HP ugyanazt az eredményt érte el mint az előző négy abroncs. Gyengéje a zajosabb futás, és jeges úton sem mutatott sokat, kopásállósága viszont a jobbak közé tartozott.

Semperit Speed-Grip 2

A középmezőny hatos holtversenyének utolsó tagja a Semperit Speed-Grip 2 téligumi abroncsa. A Semperit Speed-Grip 2 erőssége a havas úton mutatott eredménye, de jeges és nedves úton is az erősebbek közé tartozott.  Gyengéje neki is a száraz út csakúgy, mint a középmezőny legnagyobb részének.

Kumho Wintercraft WP51

Ali maradt le az előzőktől a Kumho Wintercraft WP51 téligumi, de ő már inkább a mezőny végéhez tartozik, legalábbis e teszt alapján. A Kumho Wintercraft WP51 gyengéje szintén a száraz út, ahol az egyik leggyengébb eredményt érte el.

Viking SnowTech II

A Kumhoval megegyező eredményt ért el a Viking SnowTech II, amely havas és jeges úton a legjobbakhoz mérhető eredményt ért el, sajnos száraz úton a teljes mezőnyben ő teljesített a legrosszabbul. Ennek köszönheti gyengécske eredményét, és a magas zajszintnek.

Kleber Krisalp HP 2

A Kleber Krisalp HP 2 száraz úton hozta a mezőny átlagot, viszont nedves, havas és jeges úton tessék óvatosan bánni vele, mert elég rosszul teljesített. Sajnos emellett még azt is el kell mondanunk, hogy a mezőny legzajosabb tagjának is megválasztották a mérések alapján.

Toyo Snowprox S953

Utolsó előtti, de még megfelelő értékelést kapott a Toyo Snowprox S953 téligumi, amivel a jeges és havas úton érdemes óvatosabban bánni, ha haza is akarunk érni a családhoz. Dicséretet csak a jó fogyasztási tényezője miatt érdemel.

Avon Ice Touring ST

Az utolsó helyet, és a nem ajánlott minősítést érdemelte ki az Avon Ice Touring ST. A neve ellenére a gumi egyetlen erőssége, hogy száraz úton a kiválóan teljesített, ugyanannyi pontot elérve, mint a tesztgyőztes WinterContact TS 850, ellenben nedves, havas, és jeges úton katasztrofális eredményeket ért el, ráadásul zajos, és a fogyasztási tényezője is elég gyenge.

Konkluzió

Természetesen a mezőny legjobbjait tudjuk őszintét ajánlani, de ha figyelembe vesszük a felhasználási és éghajlati jellegzetességeket, akkor a legtöbb autós számára a középmezőny aljáig jól használható téli gumikat találunk. Azt érdemes figyelembe venni, hogy tél ide vagy oda, sokszor száraz úton kell télen is közlekednünk, és bizony sok abroncs vérzett el a száraz úton való tesztelés során.

WR 2014 05 600x400 218499

Az újabb tél még csak közeleg, az újabb téli gumi teszt viszont már el is készült a német ADAC tesztpályáján. Az előrelátó autós amúgy sem vár az utolsó pillanatig, sem a vásárlással, sem a téli gumi felszerelésével. Kevés idegesítőbb dolog van, mint a sürgős utazás előtt szembesülni vele, hogy a következő két hétre már nincs hely a gumis műhelyben. Jobban tesszük, ha időben foglalunk helyet, és választunk szabad időpontot a szerelésre.

Ezúttal csupán két méretben csaptak össze a kiválasztott szerencsés téli gumiabroncsok. Hogy ki mennyire szerencsés, a tesztelés végére kiderült, és születtek meglepetések is jócskán. Idén egy kisautókra szánt (165/70R14 T) és egy középkategóriás (205/55 R16 H) abroncs méretet választottak a vizsgálódás célpontjául.

ADAC téli gumi teszt 2015

Téli gumi teszt 2015 – 165/70 R14 T

A kisebb, kompakt méretben 16 téli gumi birkózott egymással, a legócskább, akarom mondani legolcsóbb kínai gumiktól elkezdve a legnagyobb prémium márkákig minden kategória képviseltette magát.

Meglehetősen szigorúan pontoztak idén a bírák, hiszen összesen három típus érdemelte ki a jó minősítést, azon viszont ne lepődjünk meg, hogy három meg is bukott.

A képzeletbeli dobogó tetején három prémium márka trónol, a Goodyear Ultragrip 9-ese, a Michelin Alpin 4, és hajszálnyival lemaradva a Dunlop Winter Response 2. Utánuk kisebb távolságra, de azért érezhetően lemaradva némi meglepetésre a Fulda Kristall Montero 3, a Bridgestone Blizzak LM 001, a Continental WinterContact TS 850, valamint a Falken Eurowinter HS449.

Csak a középmezőnybe fért be az Uniroyal MS plus 77, a Pirelli Winter Snowcontrol S3, a Semperit Master-Grip 2, és a Barum Polaris 3.

Épp, hogy megfelelőnek minősítették a Firestone Winterhawk 3 téli gumit, a nála alig gyengébben muzsikáló Matador pedig már meg kellett elégedjen az elégséges plecsnivel.

A lista alján három, klasszikus noname márka üldögél, akik talán megérdemelnék, hogy kiessenek alsóbb osztályba, és ha lehet, akkor a játékautók számára készítsenek néhány évig téli gumit. Ott kevesebb kárt okoznának. Ezek név szerint az Aeolus Snowace AW02, a Linglong Green-Max Winter HP és a Mentor M200 2.

teligumi teszt 2105 16570r14t

Részletesebben:

Goodyear UltraGrip 9

A kompakt kategória győztese, holtversenyben a Michelin Alpin 4 abronccsal. Kiemelkedő teljesítményt nyújtott a legfontosabb, és a pontozásban legnagyobb hangsúlyt kapott kategóriában (30%), vagyis nedves úton. Gyenge pontja nem igazán volt, kopásállóság tekintetében, és száraz úton a középmezőnyben helyezkedik el, zajszintje az egyik legalacsonyabb a mezőnyben, nála csak a Semperit Master-Grip 2 halkabb egy picit.

Michelin Alpin A4

Holtversenyben az első helyet foglalja el a Goodyear abroncsa mellett. Száraz úton a legjobb pontszámot kapta, és kopásállósága is kiváló. Nedves úton nem mutatott kiemelkedőt, összességében kiegyensúlyozott teljesíményt nyújtott. Ha a fogyasztási tényezőn kicsit sikerült volna még javítani, akkor Goodyeart be is előzhette volna, és egyedül ülhetett volna a dobogó legfelső fokára.

Dunlop Winter Response 2

Harmadik helyezett a Dunlop Winter Response 2, ami igazán jó abroncs, és csak egy tizeddel maradt el az elsőktől. Ez nagyjából a kopásállóságon múlott, hiszen elég lett volna hozni az átlagot, és lazán veri a mezőnyt, sajnos ez nem sikerült, és kopásállóságban a mezőny végén kullog.

Fulda Kristall Montero 3

Alig csúszott le a dobogóról, de már csak megfelelő jelölést kapott a Fulda Kristall Montero 3. Azért ez ne tévesszen meg senkit, hiszen egy teljesen jó eredmény, főleg ha megnézzük a kapott pontszámokat, amelyek alapján egyértelmű, hogy igazán nincs gyenge pontja a Fulda Kristall Montero 3-nak. Kopásállósága átlagos, havas úton a legjobb a pontszáma holtversenyben, jeges és száraz úton is a jobbak között van, a többi értéke pedig legrosszabb esetben is átlagos.

Bridgestone Blizzak LM 001

A Bridgestone Blizzak LM 001 alig egy tized ponttal maradt le a Fulda arboncsától, hármas holtversenybe kerülve ezzel. Legnagyobb erőssége a száraz és a havas út, amiben kicsit gyengébb volt, az a zajszint, de rá is érvényes, hogy mindenből hozza az elvárhatót, ami ahhoz kell, hogy nyugodtan megvásárolhassa az ember.

Continental WinterContact TS 850

Ugyanannyi pontot kapott a Continental WinterContact TS 850 is, ami még kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott a téli gumi teszt során, nem volt igazán gyengéje, erőssége pedig a nedves, a havas és a száraz út.

Falken Eurowinter HS449

A Falken Eurowinter HS449 a hármas holtverseny harmadik résztvevője, de rá már nem mondhatjuk el, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, hiszen kopásállósága a legrosszabbak között van, és havas úton sem igazán virított nagyot. Érdekes, hogy jeges úton holtversenyben első, és száraz úton kifejezetten jó volt.

ADAC téli gumi teszt 2015

Uniroyal MS plus 77

Kicsit rosszabb eredményt ért el az esőgumi specialistának tartott gyártó abroncsa az Uniroyal MS plus 77. Az Uniroyal MS plus 77 gyengéje a jeges út, de a fogyasztási tényezője alapján is elég hátra került, és száraz úton sem tudott még a középmezőnybe jutni. Havas úton jól teljesített az Uniroyal téli gumija.

Pirelli Winter Snowcontrol S3

Némi meglepetésre kissé hátra került a Pirelli Winter Snowcontrol S3, amit leginkább a mezőny egyik legrosszabb kopásállóságának és fogyasztási tényezőjének köszönhet. És ha ez nem lenne elég, akkor a táblázatra pillantva kiderül, hogy átlag alatt teljesített száraz és havas úton is, erőssége viszont a jeges út, amiben a legnagyobb pontszámot érte el.

Semperit Master-Grip 2

A Pirelli abroncsával megegyező pontszámot kapott a Semperit Master-Grip 2. Erőssége a csendes futás, gyengéje a jeges út, és az alacsony kopásállóság. A többi értéke átlagosnak mondható, bár a fogyasztási érték is viszonylag gyengécske.

Barum Polaris 3

Az alacsonyabb árfekvése miatt, egyik legnépszerűbb abroncs hazánkban a Barum Polaris 3, nézzük, hogy teljesített. Ha csupán a helyezését nézzük, akkor eléggé hátra került, viszont ha az értékeit kategóriánként is vizsgáljuk, akkor csak a fogyasztási tényezője, ami kifejezetten gyenge, a többi értéke inkább átlagos, a nálunk leginkább jellemző száraz úton pedig kifejezetten jól teljesített.

Firestone Winterhawk 3

Nagy meglepetésre elég gyengén szerepelt ebben a méretben a Firestone Winterhawk 3 téli gumiabroncs. Gyengéje a nedves, és a jeges út, ami téli gumiként elég komoly hiba, száraz úton viszont jól teljesített, és a kopásállósága az egész mezőnyben a legjobbak közé tartozik.

Matador MP54 Sibir Snow

Egy tized ponttal kapott kevesebb összesített értékelést a Matador MP54 Sibir Snow, mégis már csak elégséges osztályzatot kapott az ADAC-tól. Száraz és jeges úton átlagos teljesítményt hozott, zajszintje és kopásállósága szintén átlagosnak mondható. Nedves és havas úton elég halovány pontszám jött össze, a kifejezett gyengéje pedig a magas fogyasztási tényező.

Aeolus Snowace AW02

A „bukottak” első képviselője az Aeolus Snowace AW02, ami a legalacsonyabb pontszámot kapta a teszt során, csak úgy, mint az őt követő két versenyző. Az Aeolus Snowace AW02 legnagyobb gyengesége a nedves út, amelyen szinte használhatatlan, de szárazon sem sokkal jobb. Emellett a zajszintje rossz, és jeges útra se menjenek vele!

Linglong Green-Max Winter HP

A futottak még kategória másik képviselője a Linglong Green-Max Winter HP, amiről csak annyi jót tudunk elmondani, hogy alacsony fogyasztási tényezővel rendelkezik, és havas úton elfogadható a teljesítménye. Minden másban szörnyű, főleg a száraz, és a nedves úton. Ez azért elég jól beárazza a terméket.

Mentor M200 2

A legutolsó helyen szerepel a hármas holtverseny harmadik részvevőjeként a Mentor M200 2, aminek csak azért jegyezzék meg a nevét, hogy biztosan el tudják kerülni, és másokat is óvhassanak a megvásárlásától. Egyetlen pozitívuma a jó kopásállóság, de ezzel ki is fújt. A vélhetően kemény anyagnak köszönhetően alig kopik, cserébe minden úton katasztrofálisan viselkedik. A mezőny legrosszabb értékeit kapta nedves, havas, jeges úton, emellett a legzajosabb abroncs címet is kiérdemelte.

Konklúzió

A dobogós abroncsokat nyugodtan vegye, de akkor sem fog mellé nyúlni, ha a listán lejjebb nézelődik. A határt valahol a Barum alatt kell meghúzni, az alatt már csak átgondolva szabad dönteni.

A noname ismeretlen márkákat továbbra is kerüljék el, akkor is, ha valamelyik prémium gyártó sokad márkája. Sajnos az ár a minőség között általában továbbra is komoly összefüggés fedezhető fel.

Hamarosan folytatjuk a 2015-ös ADAC téli gumi teszt eredményeinek elemzését, a nagyobb méretű abroncsokkal.

ADAC téli gumi teszt 2015

1. oldal / 4